martes, 13 de marzo de 2012

Tenim un problema?


Hola companys!

llegint sobre la Societat del Coneixement i com la hipertextualitat ens ha dut a una complexitat que ja només sabem que no sabem, em venia al cap La Fundación d'Assimov. Trantor és un planeta que gràcies a la tecnologia ha dominat la galàxia, però.....tampoc és perfecte.

Diuen que el saber s'ha reduït a petites parcel·les d'especialització. Ara més que mai veig possible que un tipus d’enginyer aconsegueixi per 'mètodes matemàtics fer prediccions' (la psicohistòria de la Fundació)

D’aquí el títol del blog, que ve del famós “Houston, Houston, tenemos un problema”...en plena Societat del Coneixement i som més ignorants/incults. Les paradoxes ens superen!!

3 comentarios:

  1. Hola Isabel! No coneixia això de Trantor! Ja veig que encara em queden moltes coses per llegir i jo, tanmateix, entestant-me a aprehendre la inaprehensibilitat del coneixement virtual! (per seguir amb Brey o era Innerarity?) Això és el que passa quan es llegeix molt i es processa poc, jeje Recordo la pel·lícula "Memorias de África" quan Isaak Dinesen s'entesta a que els nens del seu poble tinguin un mestre. El "jefe" de la tribu li ha de donar permís i no està gaire convençut. Dinesen, per convèncer-lo, li diu que el coneixement és bàsic, que ens fa ser millors! El jefe li contesta: si? i de què us ha servit tot això a vosaltres (els blancs)? Jeje, penso que parla ja de la societat de coneixement! I espera, perquè ara que et dic tot això, no sé si confonc aquesta pel·lícula amb "En un lugar de África"... El que sí tinc clar és que passava a l'Àfrica! Fins aviat!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. doncs sí, tens tota la raó. D'entrada el coneixement ens ha servit..per afegir més dubtes a l'olla!

      ens veiem pels blogs...vaig a intentar si aconsegueixo fer un comentari en un altre que no sigui el meu!

      Eliminar
  2. Hola, jo tampoc en tenia ni idea, és cert que mai ens n'anirem a dormir sense conèixer una cosa nova.
    Salutacions.
    Txell

    ResponderEliminar